Skip to main content

Poznaj Zonę
i naszą ofertę

Czym jest laser tag?

Laser Tag jest świetną zabawą, sportem, rywalizacją, współpracą, adrenaliną, wyzwaniem… Tym wszystkim zmiksowanym technologią i spakowanym do rozmiaru broni. Ot co.

Często mylnie nazywany “laserowym paintballem”. Tylko tutaj zamiast brudzących kulek z farbą lub plastikowych pocisków gracze zdobywają punkty poprzez trafienie innego gracza urządzeniem z opcją podczerwieni (która jest całkowicie bezpieczna dla oczu i skóry, tak jakby grać większym pilotem od telewizora). Namierza ona specjalny nadajnik, który dostaje każdy z graczy, co czyni grę w lasery bezbolesną i nie brudzącą.

W lasery można grać praktycznie w każdym wieku! Posiadamy sprzęt dostosowany dla najmłodszych, ale i starzy wyjadacze znajdą tutaj repliki 🙂

Jak przygotować się do gry?

W labiryncie będziecie w ciągłym ruchu. Ubierzcie się wygodnie, zadbajcie o dobre, sportowe buty. Gwarantujemy, że wyjdziecie zmęczeni:)

Dla ludzi spragnionych większych wrażeń istnieje możliwość grania nawet w OP i masce gazowej!

Wiadomo, że w każdym sporcie mogą zdarzyć się kontuzje, więc przed samym wejściem warto dobrze rozgrzać mięśnie i stawy. Całkiem prawdopodobne, że w trakcie rozgrywki w ciągu kilkunastu sekund przejdziecie od skradania się na ugiętych kolanach, przez czołganie się za oponami, na schody w górę i w dół. Cały czas robiąc uniki. Dlatego przed grą zróbcie rozgrzewkę: dla bezpieczeństwa i żeby uniknąć zakwasów.

Na 100% będziecie potrzebować dużo wody czy izotoników. Gra w labiryncie to bardzo wymagający sport. Kalorie uciekają jak szalone, prawie tak, jak Wasi przeciwnicy;). Na wszelki wypadek w Zonie 71 znajduje się bar ze słodkimi przekąskami i napojami.

Jak wygląda przykładowa gra?

Gra toczy się na specjalnie wybudowanej do tego celu arenie, którą stworzyliśmy dla Was w jednym ze starych domów handlowych przy ul. Robotniczej 1A (klimat retro industrialny gwarantowany!)

Do budowy zużyliśmy tony drewna, metalu, potu i siły naszych rąk. Testy trwały wiele, wiele długich godzin. Dzięki temu oddajemy do Waszej dyspozycji… Ponad 350 m2 świetnego pola bitwy o kształcie prostokąta, który klimatem i bronią przeniesie was do ulicznych walk rodem z CS 🙂 Dwie kondygnacje – parter z mnóstwem zaułków, przejść, i starych beczek, za którymi można kryć się w trakcie rozgrywki oraz antresola z czterema niezależnymi wejściami. Do tego dużo dymu, muzyka i klimatyczne oświetlenie. Nie macie najmniejszych szans na nudę:) Maksymalnie można grać w 16 osób, ale naszym zdaniem najlepsza rozgrywka to 6 vs 6 lub 7 vs 7. Jeżeli będzie was mniej to dostosujemy tak tryb i dla was gra była ekscytująca, ale z naszego doświadczenia wiemy, że nawet 1 vs 1 jest interesującą opcją.

Po przyjściu możecie skorzystać z szatni na przebranie się i zostawienie rzeczy, następnie odbędzie się krótkie szkolenie z obsługi sprzętu i zasad na arenie, a potem tylko przyjemność. Uczestnicy rozgrywki zazwyczaj dzielą się na dwie drużyny i rywalizują ze sobą w 15 – 20 min. meczach: który team lub który zawodnik zdobył największą liczbę trafień. Wyniki indywidualne są wyświetlane na sprzęcie, a na koniec meczu nasz pracownik przedstawi wam wyniki drużynowe.

Nasze uzbrojenie

Przed rozgrywką każdy wybiera dla siebie najlepszą jego zdaniem broń (mamy różne rodzaje, sprawdźcie koniecznie naszą kolekcję!). Drużyny mogą wprowadzać i rozwijać własne strategie. Albo po prostu próbować szczęścia!

Kolimator – jest to po prostu celownik optyczny, gdzie na środku szkiełka widzimy czerwoną diodę, która pokazuje nam, gdzie padnie nasz strzał. Korzystając zawsze mamy twarz oddaloną, a oboje oczu otwarte. Kolimatory w naszym sprzęcie są przystosowane do naszych aren i wskazują cel na 8 do 12 m.

Każdy karabin posiada oprócz spustu dwa przyciski specjalne: czerwony, którym zmienia się amunicje i czarny, którym zmieniamy tryb ognia oraz możemy podświetlić ekran na broni.

Nasz sprzęt nie wymaga noszenia specjalnych ubrań – dostajecie wyłącznie opaskę, na której są 2 czujniki na głowę, które składają się z trzech mniejszych czujników dzięki czemu pokrywają obszar całej głowy i nie ma martwych stref. Dodatkowo czujnik znajduje się też z przodu karabinu. Dlatego biega się szybko, lekko i higienicznie;). Jest to sprzęt stworzony z myślą o dorosłych oraz dzieciach powyżej 10 roku życia.

Nasz sprzęt ma wgranych 69 emulacji broni, z różnymi ustawieniami. O szczegóły zapytajcie obsługę.

P90

Jako pierwsza nasza flagowa replika P-90

Jest to odwzorowana repliki oryginalnej broni P-90, która była zaprojektowana na zlecenie NATO w latach 1986-90. Wykorzystują ją głównie oddziały specjalne jak U.S. Secret Service, Francuski COS, Polski GROM i BOR, ale w krajach jak Belgia czy Austria trafił też w ręce armii.

Specyfikacja: ilość naboi w mag. 50 szt., kaliber 5,7 x 25 mm, efektywny zasięg 200 m, 900 RPM (round per minute), waga 2,6 kg.

Standardowa symulacja w Zona71: ilość naboi 50, 4 magazynki, czas przeładowania: 4 s, waga 2,6 kg, tryb strzału Full auto i Semi Auto.

MAC 11

Najmniejszym naszym karabinkiem jest MAC 11

Ingram M11 to amerykański pistolet maszynowy opracowany w drugiej połowie lat 60. XX wieku przez przedsiębiorstwo Military Armament Corporation. Jest podobny do UZI, ale mniejszy i lżejszy. W 1970 roku rozpoczęła się jej seryjna produkcja, a niedawno replika trafiła również do nas:

Specyfikacja: ilość naboi w mag. 16 lub 32 szt., kaliber 9 × 17 mm, efektywny zasięg 50 m, 1200 RPM (round per minute), waga 1,59 kg.

Standardowa symulacja w Zona71: ilość naboi 20, 9 magazynków, czas przeładowania: 3, waga 1,5 kg, tryb strzału Full auto i Semi auto.

Wszystkie wyżej wymienione karabiny mają 2 szyny ris i zamontowany kolimator.

MP-7

Jako kolejną pozycję w naszym arsenale, prezentujemy Wam replikę karabinu MP7.

To kompaktowa, wszechstronna broń znana z doskonałej mobilności i skuteczności na polu walki. MP7 został pierwotnie opracowany jako karabin osobisty dla załóg pojazdów i żołnierzy, ale znalazł zastosowanie także w oddziałach specjalnych na całym świecie.

Specyfikacja MP7: Ilość naboi w magazynku: 30 szt., Kaliber: 4,6 x 30 mm, Efektywny zasięg: 200 m, Szybkostrzelność: 950 RPM (round per minute), Waga: 3 kg

Standardowa symulacja w Zona71: Ilość magazynków: 7 (po 30 naboi każdy), Czas przeładowania: 3 s
Waga: 3 kg, Tryby strzału: Full auto i Semi auto

COMMANDO

Kolejną bronią jest sfuturyzowana wersja Commando.

Niektórzy określają ją jako połączenie broni z „Obcego” z niemieckim G36 w wersji K. My wiemy jedno:

Specyfikacja G36K: ilość naboi w mag. 30 szt., kaliber 5,56 × 45 mm NATO, efektywny zasięg 600 m, 750 RPM (round per minute), waga 3,3 kg.

Standardowa symulacja w Zona71: ilość naboi 30, 6 magazynków, czas przeładowania: 2,5 s, waga 3,2 kg, tryby strzału: Full auto i Semi auto.

Morita

Przed Wami największy karabin – Morita!

Ten karabin ma 88 cm długości i waży 5,3 kg. Zasięg strzału waha się od 100 do nawet 300 m w zależności od warunków atmosferycznych. Dla porównania zasięg P90 to od 50 do 150 m.

Morita ma zamontowaną lunetę optyczną powiększającą cel nawet dziewięciokrotnie. Jej zalety zauważycie szczególnie w rozgrywkach outdoorowych. Idealnie sprawdza się jako karabin snajperski.

Wiecie skąd pochodzi nasz karabin? Został opracowany z myślą o fanach walk przyszłości. Jest wzorowany na broni znanej z filmu Starship Troopers (Żołnierze Kosmosu). Był on wykorzystywany jako lekki karabin maszynowy dla piechoty oraz w różnych wersjach jako karabin snajperski.

Poproście o niego, a dostaniecie 250 naboi, 4 magazynki i 12 s. przeładowania (wiemy, że w Starship Troopers nie było potrzeby przeładowywać, ale wtedy byłaby zbyt OP).

Hero Blast

Każdy przed rozgrywką wyposażany jest w rękawicę oraz opaskę na głowę. Sprzęt jest lekki i bardzo wygodny dzięki czemu łatwo się nim operuje i porusza. Dostosowany jest dla najmłodszych, producent podaje, że jest to 6/7+, ale na naszym sprzęcie grały nawet i 3-latki.

Rękawica – waży 600 g. Dostępna w 4 wersjach kolorystycznych (czerwony, niebieski, zielony i fioletowy). Jest zrobiona z bardzo wytrzymałych materiałów PCV. Z frontu znajdują się dwa zestawy wiązki podczerwonej, jeden skupiony, którym możemy trafić przeciwnika nawet do 200 m oraz wiązkę rozproszoną do 30 m. Pod kciukiem znajdują się dwa guziki, większy czarny służący do oddania pojedynczego strzału i mniejszy czerwony (przycisk specjalny). Z góry znajduje się wyświetlacz LED, na którym widać naszą moc, naładowanie amunicji itp.

Podczas gry możemy wcielić się w jeden z trzech rodzajów bohaterów, których możemy zmienić za każdym razem, gdy utracimy całą naszą moc.

1.Tytan – oprócz normalnego strzału ma tryb super uderzenia. Po przytrzymaniu czerwonego przycisku uwalnia miażdżącą siłę, która zabiera 100 pkt. mocy każdemu przeciwnikowi, który znajduję się w promieniu rażenia.

2.Commando – podczas trzymania przycisku specjalnego uwalnia serie szybkich strzałów, które zabierają mniej pkt. mocy od normalnego strzału albo robią to znacznie szybciej.

3.Medyk – po naciśnięciu przycisku specjalnego leczy przyjaciela o 20 pkt. mocy.

3.UWAGA: Systemy Hero Blast oraz zwykłe Karabiny Combat nie łączą się ze sobą.

Jakie scenariusze można rozegrać?

Na początek proponujemy klasyczną bitwę drużyn: to świetna okazja, żeby obyć się z bronią, jej dźwiękami, dynamiką gry i z samą Areną. Nie ma jednak powodu, abyście ciągle grali ten sam typ rozgrywek. Przygotowaliśmy dla Was wiele scenariuszy. Polecamy je szczególnie grupom wynajmującym cały labirynt na godziny.

Proponujemy Wam dwie opcje gry: indywidualną i grupową. Indywidualna – gdy przychodzicie sami lub w małej grupie i dołączacie się do innych graczy. Najczęściej gramy rozgrywki team vs team.

Gra grupowa z własną drużyną to całkiem nowa jakość. Jeśli znacie się i jesteście zgrani możecie ustalać i testować taktyki, przydzielać zadania, wypełniać misje – co świetnie sprawdza się przy scenariuszach. Takich scenariuszy mamy dla Was całkiem sporo. Opcje wynajmu całego labiryntu na wyłączność na godziny (w tym nocki) – w naszym cenniku (pamiętajcie, że u nas jednocześnie może grać nawet 18 osób! I jest naprawdę fajnie :)).

Team Deathmatch

Podstawowy tryb rozgrywki trwający standardowo 15 minut. Gracze są podzieleni na dwie drużyny (niebieska i czerwona), które walczą ze sobą. Grę zaczyna się posiadając 3 HP dla karabinów i 100 PM dla Hero. Po utracie wszystkich punktów wracamy do punktu startowego i odzyskujemy moc. Wygrywa drużyna, która więcej razy dezaktywuje przeciwnika.

Czasowa dominacja

Podstawowy tryb rozgrywki trwający standardowo 10 – 20 minut. Gracze są podzieleni na dwie drużyny (niebieska i czerwona), które walczą ze sobą o kontrole nad obszarem labiryntu, w którym umieszczony jest „cel”. Aby rozpocząć dominację należy strzelić do skrzynki co uruchamia zegar naliczający czas drużynie. Jest on naliczany do momentu, w którym gracz z przeciwnej drużyny nie strzeli do celu. Czas zlicza się sumarycznie przez całą rozgrywkę. Zwycięża drużyna, której zegar pokaże najwyższą liczbę.

Last Man Standing

Tryb rozgrywki przeznaczony dla zaawansowanych graczy, trwający standardowo do 10 minut. Gracze walczą drużynowo. Grę zależnie od wariantu można zacząć ze standardowymi ustawieniami. Odzyskiwanie życia jest możliwe tylko przez pierwsze 5min rozgrywki lub odzyskać życie można określoną ilość razy np. 10 lub odzyskiwanie życia nie jest w ogóle możliwe. Zwycięża drużyna, której większa ilość graczy zostanie na placu boju.

Musket Fight

Jest to jedna z wersji gry Last Man Standing. Trwająca od 10 do 15 min. Zalecana jest dla małych grup do 6 osób, wtedy gra ma charakter indywidualny. Grę rozpoczyna się z 10 punkami życia i brakiem możliwości odrodzenia. Karabin ustawiony jest w tryb muszkietu co oznacza, że każdorazowo można oddać 1 strzał po czym trzeba go przeładować, czas przeładowania to 19 s. Grę wygrywa ostatnia żywa osoba lub po upływie czasu osoba, która zachowała największą ilość punktów życia.

Army of 2

Rozgrywka jest dynamiczna o charakterze militarnym, trwa 10 min. Gracze są podzieleni na dwie grupy. Pierwsza grupa składa się z dwóch graczy, których uzbrojenie stanowi broń ciężką i broń snajperska, mają 30 pkt. życia oraz brak możliwości ich uzupełnienia. Reszta graczy zaczyna grę ze standardowymi ustawieniami i możliwością odrodzenia. Celem rozgrywki jest wyeliminowanie armii przed upływem czasu.

Terminator

Tryb rozgrywki przeznaczony dla zaawansowanych graczy lub grup urodzinowych oraz kawalerskich, trwający standardowo do 15 minut. Gracze są podzieleni na dwie grupy. W zależności od ilości graczy na polu gry pojawia się 1 – 2 tytułowych terminatorów, którzy są wyposażeni w ciężką broń, z dużym magazynkiem, lecz długim czasem przeładowania. Posiadają oni dużą ilość punktów życia, lecz nie mogą go uzupełniać, po każdym strzale dodatkowo stają się nieśmiertelni przez 1 s, ale nie mogą strzelać. Reszta graczy zaczyna grę ze standardowymi ustawieniami. Celem rozgrywki jest wyeliminowanie terminatorów przed upływem czasu.

Nasz team

Ekipe Zona71 tworzą: Historyk, Górnik i Politolog, a do pomocy mają speca od śrubek i elektroniki oraz kilka oddanych minionków! Jak to się wszystko zaczeło. . . Zaczynaliśmy od zagrania parę razy w lasery i tak się nam spodobało, że pojechaliśmy zobaczyć jak to wygląda w innych miastach w Polsce, a potem do Wiednia, Berlina, Drezna oraz Londynu i tak po wielu przepychankach i dyskusjach znaleźliśmy sprzęt, który był najlepszym dostępnym i postanowiliśmy, ze podzielimy się nim z Wami, bo grać samemu można, ale w grupie to dopiero jest rozgrywka:) I tak powstała Zona71. Zaraziła ona laserami parę osób, które zostały na dłużej. Dziękujemy wam za to, że możemy się wspólnie postrzelać!